My photo
Bila otak dah penuh dengan benda yang nak ditulis.. Disini bermula nya karangan cerita yang panjang lebar..ngeh ngeh

Monday, December 5, 2011

Pantang Larang Orang Tua Haku!!

Pagi ney aku punya mood nak berkerja tak berapa nak ada...mengantok + penat..(padalah cukup jew tido)
masuk jew kerja ngan muka selenga mengadap PC, terus ke pantry buat air nescafe, Bajet boleh hilangkan ngantok..tapi hampeh...sama gak..sakit perut lagi ada...

Cara yang terbaik dengar lagu or cari video yang boleh hilangkan ngantok & stress..masuk Jew Youtube..terus terjumpa video Mr AmanWan yang baru diupload semalam..apa lagi dengan bersungguh2 la aku nak tengok...dengan harapan boleh hilangkan ngantok aku yang makin parah ney


Ok..dier berjaya buat perasaan mengantok aku hilang..Now rasa bersemangat skit nak kerja..hahaha...Alasan!!

Tapi bila buka pasal pantang larang orang tua - tua aku rasa memang banyak...Antara yang paling selalu aku dengar :

Jangan menyanyi kat dapur..Nanti dapat laki tua...
Jangan pakai payung dalam rumah, Nanti ular masuk...
Jangan duduk atas bantal, Nanti dapat bisul...
Jangan bergendang or Bersiul, Nanti ular masuk...
Jangan Mengintai orang, Nanti mata naik bisul...
Habiskan nasi, Kalu tak nanti dier nangis...
Anak dara jangan suka duduk depan pintu, Nanti orang nak meminang tak lepas...

Ada lagi tak pantang larang yang korang taw??...semua pantang larang ney diorang buat ada sebab..contohnya jangan nyanyi kat dapur..yew la kalu korang dok layan nyanyi lagu...++ sambil berangan konon2 membuah persembahan di depan orang ramai kan...*macam aku selalu buat jew... memang hangus la makanan yang korang masak..

Dulu masa kecik aku paling suka buka payung dalam rumah...tambah2 dapat main payung kertas..mama dah pesan jangan main payung tuu...tapi aku ney jenis telinga kuali...main jugak!!
Esok nya,aku jumpa ular pokok yang warna hijau tu depan pintu*walaupon tak besar still geli kowt...memang lari tak pijak tanah dah..*ney kalu masok pertandingan larian lompat berpagar boleh jadi juara..hohoho

1 lagi video yang aku suka layan kalu nak hilangkan ngantok or kebosanan tahap mengeget kuku kaki
Sangat chumel dah petah budak tuuu...terus hilang ngantok aku dengar suara dier menjerit masa jumpa Katy Perry...
Orang kata jangan tangkap Gambar dalam tandas, Nanti kena Marah...*hok hok
kat cermin tu dah tulis tak boleh amik gambar..nak jugak...kan dah kena marah ngan mak cik cleaner because tak faham bahasa..hoho..Sorry * sambil buat muker chumel bajet dimaafkan

Eh adakah itu tergolong dalam pantang larang??...


XOXO
Shahidayaacob

No comments:

Post a Comment