My photo
Bila otak dah penuh dengan benda yang nak ditulis.. Disini bermula nya karangan cerita yang panjang lebar..ngeh ngeh

Wednesday, July 11, 2012

Weekly Summary Story #1

Pergh minggu yang penuh dengan dugaan. Nasib baik ada mama & kawan yang memberi sokongan padu & semangat. cewahhhh

Nak kata tiap hari mama call, tanya keadaan.. hehe, rasa makin rindu plak kat mama..huhu, Hope dapat balik kampung jumpa Family...Aminn..

Dah la dalam keadaan memulihkan diri dari sakit, Dapat plak berita yang pelik semalam..kus semangat

Semalam mama call, suara dok risau,. ok hati dah cuak.. Apakah? Mama tnya,

'Dengar tak berita Kamal dah tak da??'

HAAAAAAAAAAAA...terus nangis.. eh nanti belom sure lagi..huhu..dengar benda ni dari mulut kawan2 dia.. Pihak atasan tak bagitahu pape lagi

Tak tahu la sama ada betoi kew tak..Cuba kawal diri. Kalu betoi memang terkejut sngat2 coz baru semalam dia mintak topup..huhu..Call tak ada orang angkat, kalu mesej for sura la kan..tak berbalas

Malam tu abah call pegawai Labuan tanya sama ada berita  ni betoi kew tak..Erm.. Selagi tak tahu kebenaran, memag hati x tenang. Paling takot bila phone berbunyi. Berharap tak ada berita buruk..huhu..bayangkan kawan2 dia dok call tanya betoi kew tak..

Alhamdulilah kamal Sihat, Just excident sikit masa nak pergi kerja..huhu..kamal2.. Lepas dia call abah, then mama baru la dia call kakak dia yang dah nangis bagai nak gila ni..

"wey aku ok la, baru kuar wad, enset aku member aku pegang''
" ko ok tak? Teruk Tak? Aku dah nangis kowt"
 " Aku ok la, Just luka dalaman skit jew, kereta tu salah tak bagi signal"
"Kenapa kawan2 ko jahat sngat erk?"
" Mana la aku tahu, bukan aku pegang Enset"

Fuhh tenang jap dapat dengar suara adik sendiri..huhu..Jangan la buat cerita cam ni, Kamal tu jauh, nak tahu punya la payah.. Kepada kawan2 kamal yang bg mesej cam 2.. Memang anda sangat kurang hasam,.huh!!! Thats not funny, ni hidup mati gila kew buat main!!!

" kamal ko jaga diri kat sana, Before nak buat apa2 tolong pikir mama abah"
"ok2 aku ingat la"
"aku tak nak dah dengar benda2 cam ni. Kitaorang semua sayang kat ko"
" Ok2"

Penat aku bebel ko balas tu jew..huh!!! Bertuah punya adik, Alasan sakit perut tiba2..hayaya

Muka copy Paste
Pagi tadi masa ngah gagah mendaki tangga nak menuju tempat kerja. Ada 1 indian Girl lalu sebelah. Sweet sangat berbaju kurung. Tiba2 dia behenti & bertanya

" Kain I pakai jarang sangat kew?"
" Ha? cuba u jalan depan skit.........ok X jarang "
" Sure, Coz i rasa macam jarang sangat"
" hehe, No lah.. Nice kurung anyway"
" Thanks.."

Tergamam jap. Kalu orang melayu tanya macam tu ok lah. ni Indian..huhu

Selalu nampak Malay Girl pakai baju jarang, or kain jarang, jalan dengan bangga macam nothing happen..erm.. Bila pakai baju kurung. Please la wear inner or kain dalam. Ini saya nasihatkan kat diri sendiri gak. Coz kekadang terpakai kain jarang tanpa kain dalam..huhu..Hanya sedar bila ada orang tegur..If sapa2 jumpa sila lah tegur cepat2 yea..thanks..huhu


XOXO
Shahidayaacob

No comments:

Post a Comment