My photo
Bila otak dah penuh dengan benda yang nak ditulis.. Disini bermula nya karangan cerita yang panjang lebar..ngeh ngeh

Thursday, February 17, 2011

lengkapnya aku...alhamdulilah

walaupown aku dah ckup lengkap dengan tiada cacat cela,tapi sometime still rasew x bersyukur..ada jew yang x kena ngan diri..'hello kau dah perfect,semua ada..apew lg ko nak'..suara hati yang selalu terkeluar bila terlalu obsess pada something..bila maju ke depan bnyak g bnda yang kita nak nampak & mula la rasew nak cuba..then menyakitkan diri sendiri..nak nampak perfect kan..

tipu la kalu x dew rasew 'JEALOUS' bial tngok orang cantik..dress up chumel2,then kulit puth gebu..of coz la akan rasew cantiknya nya dier..kan best kalu aku jadi cam dier...erm...berangan bnda yang x mungkin kan jadi knyataan...

one day,masa aku nak balik dari kerja,mmg macm biasa trun dari tmpat kerja aku terus lari g kat KTM..takot terlpas tren..then smpai kat tmpat counter..ada sorang chinese ladies ney ngah pimpin sorang laki melayu yang buta..erm..terpikir gak la,ney laki dier or pnjaga..naper lain agama n..entah la..just min agak..

then masa bratur nak bli tiket..aku cam prihatin la..bagi la dier bli tiket dlu...then pompuan chinese 2 bagi tiket kat laik 2 n cakap x yah byar..& hntar la laki 2 g kat tmpat menunggu tren..laki 2 ucap la thanks n gerak jalan smpai kat tmpat menunggu tren...maybe risau laki buta 2 terlajak jalan n takot jato,dier g kat laki 2 n bwk dier duduk...maybe lbh selamat dengan swoh dier duduk dari berdiri..

bila tren smpai,ada la abg yang kerja kat KTM ney tolong antar kan laki 2 masok n bagi duduk..so cute...(dah la hendsome,2 la yang excted nak g KTM):p...

tetiba ada perasaan yang entah la datang dari mana,rasew kesian & nak nangis sngat2...tapi depanorang ramai kna cover...terbayangkan cam ne kalu aku yang buta,bleh kew aku lalui hidup yang serba maju ke hadapan...n semua orang yang berpusu2 mengejar harta dunia..entah la aku di hiraukan kan atau tidak...yang aku tersentuh seorang yang berbangsa cina yang menolong kaum kita,memimpin orang buta 2 smpai ke tmpat yang ingin ditujui..

disudut hati kecil ku,mula merasa betapa bertuahnya aku dikurniakan mata yang boleh melihat,kaki yang boleh berjalan,tangan yang boleh membantu ku menbuat kerja harian,mulut untuk aku menyuarakan apew yang terasa di hati...

tapi bagi mereka yang tiada salah satu dari apew yang kita ada..hdupnya mereka di dunia sudah ckup bermakna...tapi kita yang perfect dari atas smpai bawah mash tidak bersyukur.._(mcm aku)..:(

aku mmg sorang yang konon2 jiwang la..cepat tersentuh & sngat senstive..(menulis smbl menangis)sekarang aku dah bersyukur dengan apew yang ada kat diri aku..walaupown x perfect,x la lwa sngat..tapi aku lengkap zahir batin..ehhehe..

...wsalam...

pic ngada2 ngan baby y paling aku suka gomol-haikal
(motif pic???)

No comments:

Post a Comment